Myobrace voor Kinderen - Viadent tandartsen
1174

Myobrace® voor kinderen

Uw tandarts van jong tot oud

Wij creëren uw perfecte glimlach

Pijnvrije tandheelkunde

Rechte tanden zonder beugels: Myobrace®

Het Myobrace® Systeem is een preventieve pre-orthodontische behandeling die zich richt op het aanpakken van de onderliggende oorzaken van scheve tanden. Dit vaak zonder dat een beugel nodig is of dat er tanden hoeven te worden getrokken, waardoor de natuurlijke groei en ontwikkeling mogelijk wordt. De behandeling is het meest geschikt voor kinderen tussen de 3 en 15 jaar en bestaat uit een reeks uitneembare intra-orale appliances die 1-2 uur per dag worden gedragen plus ‘s nachts tijdens het slapen.

Wat de Myobrace®-behandeling doet

• Corrigeert afwijkende mondgewoonten
  • Ontwikkelt de kaken en lijnt deze uit
  • Zet de tanden recht
  • Optimaliseert de gezichtsontwikkeling
  • Verbetert de algehele gezondheid
  • Bevordert gezonde eetgewoonten

Hoe gebeurt dat?

Door het kind te helpen om:

• Door de neus te ademen
  • De tong in de juiste tongpositie in rust te houden
  • Op de goede manier te laten slikken
  • De lippen op elkaar te houden

Bron: www.myobrace.com

vulling

Behandling gebitsslijtage en erosie

Tandenknarsen (bruxisme)

Tanden knarsen (bruxisme) is het over elkaar heen schuiven van de ondertanden tegen de boventanden. Dit zorgt op den duur voor slijtage van de tanden. Het glazuur zal als eerst slijten. De meeste mensen doen dit tijdens stress periodes, vooral ’s nachts of tijdens spannende momenten. Overdag kan jezelf dit afleren. Echter gaat dit in de nacht wat moeilijker. De mate van slijtage van de tanden kan na langdurig knarsen aanzienlijk zijn.

Tandenknarsen kan behalve de slijtage aan de tanden ook gepaard gaan met de volgende symptomen:

• Pijn in de wangen
  • Nekpijn
  • Pijn in het kaakgewricht (voor het oor)
  • Barsten in de tanden of kiezen
  • Vroegtijdig stuk gaan (of vaak loskomen) van vullingen

Wij proberen om deze redenen zichtbare slijtage altijd met u te bespreken. Om de slijtage te beperken kunnen wij een bitje maken voor ’s nachts. Indien de slijtage al aanzienlijk is, kunnen wij de tanden weer opbouwen. Dit noemen wij beetrehabilitatie. Wij bouwen elke tand weer op als de oorspronkelijke staat. Dit kan met composiet of met keramiek. Bespreek dit met uw tandarts.

Call Now ButtonBel ons op 0347 70 02 04