Uw tandarts van jong tot oud
Wij creëren uw perfecte glimlach
Aangename tandheelkunde
U bent niet tevreden over de behandeling, aanpak, communicatie of rekening van uw tandarts. Hieronder beschrijven wij stapsgewijs wat u kunt doen.
Vraag om een verhelderend gesprek met uw tandarts. Vaak lost dit al veel op. Voor de tandarts is het ook heel belangrijk om te weten dat u een klacht heeft. De tandarts kan zich zo verbeteren en samen met u naar een oplossing zoeken.
Het TIP is opgericht door de KNMT en is er om patiënten van onafhankelijke informatie te voorzien over de mondzorg. De TIP-medewerker kan ook met u meedenken hoe u het beste in gesprek kan gaan met u tandarts.
(TIP, tel: 0900 20 25 012, € 0,15 per minuut)
Is het ondanks de informatie van het TIP niet gelukt om met uw tandarts tot een oplossing te komen? Dan kunt u een aanvraag voor klachtbemiddeling indienen bij het KNMT klachtenservice. Nadat u klachtbemiddeling heeft aangevraagd, neemt een klachtfunctionaris contact met zowel u als uw tandarts. Indien uw klacht nog steeds niet kan worden opgelost met behulp van de klachtenfunctionaris, kunt u uw klacht laten beoordelen door de Geschilleninstantie Mondzorg. Deze doet een bindende uitspraak over de klacht.